A-Z Liste
Site Haritası
 
HAKKINDA ARAŞTIRMALAR ÖĞRENCİ AKADEMİK İYTE'M İLETİŞİM
Öğrenci Manzaraları | Ömer Buğra Kanargı
Ömer Buğra KANARGI
Makina Mühendisi (2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılı Enstitü Birincisi)
Kendinizi kısaca tanıtır mısın?

1988 yılı Aydın doğumluyum. Doğduğumdan beri ailemle Aydın’da yaşıyor olsak da aslen İzmir Kınıklıyız. İlköğretimimi Aydın Yedieylül İlköğretim Okulu’nda tamamladım. Kasım ayı doğumlu olduğum için okuldaki ilk yıllarım biraz sıkıntılı geçmişti. Liseye giriş sınavında ciddi bir başarı gösterememiş, sınava birkaç ay kala askeri lise sınavını kazanmıştım. Spor sınavlarında başarılı olabilmek için antrenmanlara başlayınca çok önemli olan son aylarda lise giriş sınavına çalışamadım, sonunda askeri liseye de gitmedim, iyi bir Anadolu Lisesine girecek kadar puan da alamadım. Ama “her şerde bir hayır vardır” dedikleri gibi Efeler Yabancı Dil Ağırlıklı Lisesi’ne kaydolup çok mutlu ve başarılı bir lise hayatı geçirdim. Üniversiteye giriş sınav sistemi o yıl tekrar değişmişti ve ilk kurbanlar bizlerdik. Ancak çok çalışarak, ilk yılımda İYTE Makina Mühendisliği Bölümü’ne girmeye yetecek kadar puan almayı başardım.
İYTE'deki öğrencilik yıllarınız nasıl geçti? Sizi dereceye götüren çalışma temponuzdan kısaca bahseder misiniz?
İYTE’ye isteyerek geldiğim, fiziki şartlarından da şikâyetçi olmadığım için öğrencilik yıllarım oldukça rahat geçti. Hazırlık sınıfının başında girdiğimiz muafiyet sınavında sınıra çok yakın bir yerde kalmıştım ve şimdi iyi ki hazırlık sınıfını geçmemişim, diyorum. Okutman hocalarım sayesinde, liseden beri var olan İngilizce bilgimi epey ilerlettim ve bir daha da ne okulda ne de yurt dışı tecrübelerimde yabancı dil sıkıntısı çektim. Birinci sınıfta çeşit çeşit dersimiz vardı; bir yandan bölümle ilgili bir tanıtım dersi, yanında da bir sürü Matematik, Fizik, Kimya; raporlar, ödevler, sınavlar… Bölüm derslerine başladıktan sonra zamanın nasıl geçtiğini hiç anlamadım. Ne kadar ders çalıştığımı her yıl sonunda ders notlarımı toplarken fark ettim. “Bu nasıl yazılır?” dediğim binlerce sayfalık Makina Mühendisliği el kitapları kadar ders notu şu an bilgisayarımda kayıtlı, onlara bakınca ne kadar ders çalıştığımı hatırlıyorum. Beni dereceye götüren çalışma temposunun içinde sosyal hayattan ve özellikle son iki yılda uyku saatlerimden çaldığım uzun çalışma saatleri de vardı. Tüm zamanımı, Makina Mühendisliği’nin ilgi alanına giren farklı dallardan aldığım birçok dersin detaylarını öğrenmeye çalışarak geçirdim. Yorgunluktan okulda uyuyakaldığım zamanlar da oldu, az uyku uyumaktan hastalanıp çalışamadığım da... Ama tüm bu sıkıntılara katlanıp sınavlara gönül rahatlığıyla girmek ve sonunda yaptığım işin hakkını en iyi şekilde vermek güzeldi.
İYTE'nin sizde bıraktığı izlenimler nelerdir? Burada kazanmış olduğunuz mesleki becerileri yeterli buluyor musun?
İYTE’de değerli öğretim üyelerimizin başarıya ulaşmak için bıkmadan usanmadan çalıştıklarını gözlemledim. Hava karardıktan çok sonra bile odalarından çıkmayan, akşamın bir saatinde soru sormak için yanlarına gittiğimde beni hoş karşılayan hocalarım geleceğin mühendislerini yetiştirmek için ellerinden geleni gerçekten yaptılar. Bir öğrenciye mesleki beceri kazandırmak, sadece bir dersin gerekliliklerini yerine getirmekle olmaz, öğrencileri meslek hayatlarında karşılaşmaları muhtemel olaylara karşı uyarmak da gerekir. Bu konuda gerek dersler dâhilinde, gerekse ders dışında hocalarımızın tecrübelerini de uzun uzun dinledim. Yeni mezun bir mühendis olarak sahip olmam gereken tüm bilgi birikimine sahip olmanın verdiği gönül rahatlığıyla yeni tecrübeler edinmeye hazırım.
Gelecekle ilgili planlarınız, hedefleriniz nelerdir? İleride kendinizi nerede görüyorsunuz?
Gelecek ile ilgili çok detaylı plan yapmıyorum, çünkü tutmuyor. İlköğretim son sınıfta askeri lise hayalleri kurup yazılı sınavı geçmiş, sonunda da mülakatlarda elenmiş biri olarak kendime lisede belirlediğim yeni hedef Makina Mühendisi olmaktı ve üniversite tercih listemdeki yirmi dört tercihin tamamı Makina Mühendisliği idi. Makina Mühendisi olacağım belliydi ama hangi okul olacağı önemli değildi. Şimdiki hedefim de hayatımın geri kalanında bilimle uğraşmak. Bunun için ilk adımı yine kendi okulumda atıp yüksek lisansa İYTE’de başlayacağım. Sonra doktora için de yurt dışına gitmek için tüm gücümle çalışacağım. İleride ülkem için çalışan bir bilim insanı, mühendis adayı Türk gençlerini eğiten bir akademisyen olmayı hedefliyorum. Bu düşünceyle mutlu oluyor, o günler için kendimi şimdiden hazırlıyorum.
İYTE'ye yeni gelenlere tavsiyeleriniz neler olabilir?
Böyle bir okula gelebilecek zekâya sahip olan başarılı gençleri, değerli hocalarımızın onlara verdikleri emekleri boşa çıkarmasınlar ve çalışsınlar. Kendilerine verilen her bir ödevi, her bir projeyi, o dersten geçer bir not almak için değil, günün birinde kaliteli bir hizmet vermekle sorumlu olacakları milletimize karşı görevlerini kusursuz bir şekilde yerine getirebilmek için yapsınlar. Gereğinden fazla uyudukları, gereğinden fazla gezdikleri her zaman diliminde birilerinin kendilerini geride bırakacak ilerlemeler kaydettiklerini unutmasınlar ve İYTE’de sahip olacakları avantajları en iyi şekilde değerlendirip, yaşadıkları olumsuzlukların morallerini bozmasına izin vermesinler. Çünkü hayatta fedakârlık yapmadan, zorluk çekmeden güzelliklere ulaşılamaz.
Röportajı yapan Okt. Yasemin Özcan Gönülal'a İYTE adına teşekkür ederiz.
Alper Doruk Alkan ile Röportaj
Pelin Öztürk ile Röportaj
 
Son Güncelleme : Sevgi Canlıer 05.06.2012 14:05
İçerik Sorumlusu : Yasemin Özcan  
 
Öğrenci Bilgi Sistemi İYTE Web Mail İYTE Kütüphane Mezunlar Nerede İYTE Bülten İZTEKGEB Atmosfer TTO İzmir Üniversiteleri İYTE'de Ne Nerede?